1 oktober 2018

Lezing 18 oktober: Op zoek naar zeeleven in Groot- Brittannië


Op 18 oktober geef ik een lezing over zeedieren en zeewieren van Groot-Britannië. In Cornwall, Schotland en (Noord-)Ierland - waar ik zo'n 35 keer heb gedoken - heb ik allerlei bijzondere soorten geobserveerd en gefotografeerd: prachtige kwallen, worstelende zeesterren, een hondshaai als fotomodel, onverstoorbare spinkrabben, een nieuwsgierige zonnevis, kleurrijke koralen, een stekelrog die ik per ongeluk wakker maakte, zenuwachtige wormen, indrukwekkende zonnesterren, sponzen, zakpijpen (wat zijn dat nu weer?) en een onderwaterbos. Het is teveel om op te noemen en maar een klein deel van wat ik deze avond laat zien en waar ik graag over vertel.

De lezing vangt aan om 20 uur en wordt gehouden in Natuurcentrum De Boshoek, Bospad 3, 3121 CL Schiedam. De toegang (en parkeren) is gratis.

Geen opmerkingen: